N. Raven, "Wampirologia"

Nie wiem jak Wy, ale ja mam słabość do książek, które są ładnie wydane. Jestem wzrokowcem i uwielbiam, kiedy obok dobrej historii dostaję również świetnie oprawioną i opatrzoną w śliczne rysunki lub grafikę książkę. Do jednej z takich pozycji na pewno należy "Wampirologia" autorstwa N. Raven. 


W jej wnętrzu znajdziemy historię wampirów - tego jak powstały, na jakie rody się dzielą i jak ich pokonać. Wszystko to owiane jest tajemnicą i coraz bardziej rosnącym napięciem. A wszystko to wydane na wzór cennych oprawionych w skórę starodruków. 



Autorka umożliwia czytelnikowi odkrywanie tajemnic, które owiewają nieumarłych przez liczne karteluszki i inne dodatki przymocowane do poszczególnych stron. Z poszczególnych kart tej książki dowiadujemy się, że wampiry na dobre wtopiły się w nasz krajobraz i bardzo ciężko je wytropić wśród rzeszy masy ludzkiej. Jednak publikacja umożliwia nam ich rozpoznanie poprzez dokładne opisanie ich cech i przytoczenie krótkich notek dotyczących tych najbardziej znanych wampirów. 



Ja pochłonęłam tą książkę w jeden wieczór i ciężko mi było się od niej oderwać. Ta pozycja rzuciła nowe światło nie tylko na wampiry, ale również na poszczególne postacie literackie a nawet historyczne. Niemniej jednak jest to propozycja przeznaczona bardziej dla młodzieży, która kończy podstawówkę ewentualnie zaczyna gimnazjum niż dla dorosłych odbiorców. Mimo to spotkanie z tą książką było dla mnie przyjemnością, jednak pewnie wyląduje ona u moich siostrzeńców jak tylko ten starszy podrośnie na tyle, żeby móc to czytać. Tymczasem na pewno na tym etapie zafunduję mu "Piratologię" i "Smokologię", która już znajduje się u mnie, chociaż tak sobie myślę, że mały będzie musiał jeszcze nieco do niej podrosnąć. 

Taka książka jest idealna dla dzieciaków. Nie tylko jest pełna ciekawych informacji, ale także pozwala się nimi zafascynować i je odkrywać. Zdecydowanie polecam. 

Komentarze