5 książek, które chcielibyśmy dla Was zrecenzować ;)

Hey, 
dzisiaj chcę Wam wspomnieć o książkach, o których mam nadzieję będziemy mogli Wam napisać. Wszystkie wydają się interesujące, więc tym bardziej mam nadzieję, że podochodzą wszystkie, tak jak się tego spodziewam. Wszystkie są ze współprac. Część z mojego osobistego bloga, część to nasze współpracę, ale mimo to mam nadzieję, że uda nam się wszystkie zrecenzować i dać Wam znać, czy warto po nie sięgnąć. 


W sierocińcu w Sierra Leone Michaela de Prince była znana jako dziewczynka nr 27. Samotne dziecko, prześladowane przez innych z powodu bielactwa, nie miało łatwego życia w kraju ogarniętym powojennym chaosem. Pewnego dnia ukochana nauczycielka Michaeli została brutalnie zamordowana.  Dziewczynka przeszła wtedy bardzo trudne chwile. Przyszłą baletnicę uratowało znalezione zdjęcie pięknej primabaleriny. Pozwoliło ono Michaeli odciąć się od ponurej rzeczywistości i zacząć marzyć o lepszym życiu. W wieku 4 lat Michaela została zaadoptowana przez amerykańską rodzinę, dzięki której mogła rozpocząć naukę tańca w szkole baletowej Jacqueline Kennedy Onassis. Obecnie jest najmłodszą tancerką Dance Theatre w Harlemie, a jej kariera rozwija się w zawrotnym tempie.
Oto prawdziwa opowieść o tym, jak można wytańczyć swoje marzenia.
                                                   
Podobno na podstawie tej historii ma powstać film, zarówno książki, jak i filmu jestem bardzo ciekawa. 


,,Barwy miłości. Czerwień” to pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji i namiętnych uniesień opowieść o przemianie głównych bohaterów, o tym, jak seks i pożądanie zmieniają się w głębsze uczucia i wpływają na życie Grace i Jonathana. Czy uczucie, które niespodziewanie połączyło tych dwoje, będzie na tyle dojrzałe, by przetrwać wszelkie przeciwności losu?

Autorka po mistrzowsku pokazuje głębię obsesyjnego pożądania i miłości, dzięki czemu „Barwy miłości. Czerwień” fantastycznie wypadają na tle innych historii erotycznych. Grace zrobi wszystko, by uświadomić Jonathanowi. że chciałaby dzielić z nim życie. Jonathan będzie musiał zmierzyć się z tragedią z przeszłości. Kiedy podejmie próbę naprawy relacji łączących go z najbliższymi, odnajdzie w sobie siłę, by dokonać trudnego wyboru.

,,Barwy miłości” uwiodły czytelniczki na całym świecie. Pierwsza część cyklu zafascynowała także polskie miłośniczki gorących historii, które z niecierpliwością czekają na dalsze losy głównych bohaterów.

,,Świat się zatrzymuje. Wszystko zamiera, bo życie zmienia się w piękny sen, kiedy znów jestem w ramionach Jonathana. Tak cudownie smakuje, tak znajomo, że nie chcę nawet myśleć i nie chcę pamiętać o tym, jaki to zły pomysł znów dopuszczać go tak blisko siebie. Nie mam jednak najmniejszych szans na racjonalną analizę, bo Jonathan pogłębia pocałunek i pozwala mi poczuć, jak bardzo mnie pożąda. W tej chwili słabości przywieram do niego najmocniej jak mogę. Zawsze mnie do niego ciągnęło, ale po tak długiej przerwie, od kiedy się rozstaliśmy, oddziałuje na mnie z jeszcze większą siłą niż kiedykolwiek wcześniej”.
(fragment książki)

Pierwsza część mimo tego, że nie była nie wiadomo jak ambitna, to mnie zaintrygowała i jestem ciekawa jak dalej toczą się losy głównych bohaterów ;). 


Serce w kawałkach” – namiętność i strach znów splecione w morderczym uścisku. Jaką mroczną tajemnicę odsłoni tym razem przeszłość? Druga część trylogii Kathrin Lange trafi do rąk czytelników 16 marca.
David wciąż nie może sobie przypomnieć, jaka była jego rola w wydarzeniach związanych z tragiczną śmiercią Charlie. Po pięciu miesiącach pobytu w Bostonie postanawia, że musi raz na zawsze rozliczyć się z przeszłością. Wraca na przeklętą wyspę Martha's Vineyard, a zmartwiona Juli podąża za nim. David chce przypomnieć sobie tragiczne wydarzenia poprzedzające śmierć jego dawnej narzeczonej. Jedyne, co pamięta, to echo wystrzału. Obawia się najgorszego – że to on zastrzelił Charlie.

Kiedy policja trafia na niezidentyfikowane kobiece szczątki w morzu, Juli ogarnia zwątpienie. Co naprawdę wydarzyło się zimą na klifie? I jaką rolę w tym wszystkim odegrał David?

„Serce w kawałkach” to niebywale emocjonujący love thriller ukazujący dalsze losy bohaterów „Serca ze szkła”. Druga część trylogii zainspirowanej słynną powieścią gotycką „Rebeka” ponownie rozgrywa się na zimnej i nieprzystępnej wyspie. Ujawniane przez jej mieszkańców tajemnice i emocjonujący finał na skraju urwiska czynią z lektury tej opowieści prawdziwie wstrząsające doświadczenie.

„Myślałam o wydarzeniach, które przeżyliśmy zimą na wyspie. «Przeżyliśmy» – to słowo należy podkreślić. Myślałam o tym, jak mój ojciec i Jason Bell poprosili mnie, bym zajęła się Davidem, który przeżywał niedawną śmierć swojej narzeczonej. Jak odkryłam, że śmierć Charlie mogła nie być wypadkiem, lecz samobójstwem. Wspominałam długie zimowe dni u boku Davida, przepełnione mrocznymi tajemnicami i strachem, dziwną gadaninę indiańskiej pokojówki, która przekonywała mnie o istnieniu ducha pewnej kobiety i o przekleństwie ciążącym na wielkim domu. Myślałam o zimnych dreszczach, które czułam, ilekroć przechodziłam przez hol Sorrow. Nie mogłam też zapomnieć o szeptach, które słyszałam, stojąc na klifach. I wspominałam też chwilę, kiedy wszystkie zagadki znalazły rozwiązanie, również na tych samych klifach – gdy zginęła Taylor, a Henry, najlepszy przyjaciel Davida, próbował mnie zabić”

(fragment powieści)

Pierwsza część tej serii już do mnie idzie, więc mam nadzieję, że również ta do mnie trafi. Jestem bardzo ciekawa tej serii, bo było o niej dość głośno w książkowej blogosferze. 



Leszek Bugajski, ceniony krytyk literacki ogłosił zakończenie poszukiwań polskiego Dana Browna. Na ten tytuł zasłużył Leszek Herman, autor powieści,,Sedinum”

Premiera książki miała miejsce 4 listopada, od tego momentu debiutancka powieść Leszka Hermana, której fabułę osadzono w Szczecinie, stała się lokalnym fenomenem i błyskawicznie zachwyciła nie tylko mieszkańców tego pomorskiego miasta. Na spotkaniach autorskich pojawiają się setki osób, książka doczekała się już dwóch dodruków. Trwają także rozmowy o prawach do ekranizacji. ,,Sedinum. Wiadomość z podziemi” to pierwsza polska odpowiedź na fenomen Dana Browna, którą można uznać za udaną” - podkreśla Leszek Bugajski.

Leszek Herman wkroczył na scenę literacką z imponującym dziełem. Brawurowo połączył realia współczesnego Szczecina z fascynującymi wydarzeniami sprzed wieków. Ujawnił swój znakomity warsztat pisarski, bogatą wyobraźnię i wyjątkową osobowość artystyczną. Misternie i inteligentnie skonstruowana fabuła, nietuzinkowi bohaterowie, zagadkowa misja z barwną historią miasta w tle, rekonstrukanie wydarzeń sprzed wieków – autor prawdziwie po mistrzowsku potrafi przyciągnąć uwagę wszystkich miłośników dobrej powieści, sensacji i kryminalnych historii. ,,Sedinum” to świetny debiut oraz prawdziwa perełka wśród innych pozycji tego gatunku. ,,Mamy swojego Dana Browna” – mówią czytelnicy.

Przyglądając się rodzimemu rynkowi wydawniczemu brakowało mi na nim dobrych, polskich sensacji, kogoś, kto wypełni lukę między kryminałami a powieściami obyczajowymi i nagle pojawia się Leszek Herman i już wiem, że owa pusta została zapełniona.
Mamy swojego Dana Browna, ponieważ historia zafundowana przez polskiego autora w wielu przypadkach przywodziła mi na myśl książki autorstwa mistrza. Takie określenie nie jest jednak zbiegiem okoliczności, a w pełni zasłużonym porównaniem, bo uważam, że „Sedinum” to powieść niemniej interesująca niż „Kod Leonarda da Vinci” czy „Inferno”.
(...)mogę się założyć, że już niedługo w tym mieście wszyscy będą znać Sedinum na wyrywki, w szkołach i na uczelniach będą specjalne bloki tematyczne na temat poszczególnych wątków powieści, a grubiutki tom ze specyficzną okładką stanie się najbardziej znaną zachodniopomorską pamiątką, bez której wycieczka po regionie nie będzie się liczyć. I pomyśleć, że do niedawna mogliśmy tylko zazdrościć Wrocławiowi promocji jaką zapewniał mu Marek Krajewski.
(opinie czytelników)



Niepełnosprawna Raven Wood zajmuje się konserwacją obrazów w Galerii Uffizzi we Florencji. Pewnego wieczoru, w drodze powrotnej do domu, jest świadkiem brutalnego napadu na bezdomnego. Próbując interweniować, sama ściąga na siebie wściekłość napastników. Wydaje się, że już nic nie może jej ocalić… A jednak. Z mroku wyłania się tajemnicza postać, która bezwzględnie rozprawia się z bandziorami. Gdy zagadkowy wybawca pochyla się nad nią i szepcze jej do ucha niezrozumiałe słowa, Raven traci przytomność. Obudziwszy się we własnym domu z niejasnym wspomnieniem swojego wybawcy, dziewczyna stwierdza ze zdumieniem, że jej ciało uległo cudownej przemianie: jest nie tylko w pełni zdrowa, pozbawiona wszelkich ułomności, ale też przeobraziła się w przepiękną kobietę. Jeszcze bardziej zaskakuje ją fakt, że minął tydzień, że w galerii wszyscy traktują ją jak obcą osobę oraz że ze zbiorów znikła kolekcja bezcennych ilustracji Boticellego. Policja właśnie ją, Raven, uważa za główną podejrzaną. Próby wyjaśnienia zagadek prowadzą do niesamowitego spotkania z wampirem Williamem, który zaprasza Raven do świata zamieszkanego przez nieziemskie istoty. Pomiędzy niepozorną dziewczyną i Księciem podziemnej Florencji rodzi się uczucie, które może zmienić losy całego miasta. Czy jednak możliwa jest miłość między tak różnymi istotami jak człowiek i wampir?

Po trylogii o profesorze Gabrielu Emersonie, która zyskała gigantyczną popularność najpierw w sieci, a później w tradycyjnym obiegu wydawniczym (nawiasem mówiąc, demoniczny profesor pojawia się także w tej książce), Sylvain Reynard powraca z nową serią „florencką”, w której świat ludzi przenika się z królestwem wampirów. „Raven”, romantyczna i soczysta historia w gotyckiej oprawie, zabiera czytelnika w niesamowitą podróż do mrocznych zaułków włoskiego miasta. Oto opowieść o istotach ciemności, pożądaniu i strachu, doprawiona solidną dawką namiętności. Napięcie narasta od pierwszej strony, by w kulminacyjnym momencie eksplodować oszałamiającą feerią barw, doznań i emocji. 

Nietuzinkowa fabuła, zaskakujące zwroty akcji oraz świetnie skonstruowane postaci czynią z „Raven” niezwykle wciągającą lekturę. Powieść precyzyjnie odtwarza historię i topografię Florencji – jednego z najpiękniejszych miast na ziemi. Zapierająca dech w piersi sceneria, piękne dzieła sztuki i nawiązania do starożytnych mitologii stanowią wspaniałe tło dla narodzin niebezpiecznego romansu.

Dajcie znać czy jest coś co szczególnie Was zainteresowało i na co szczególnie czekacie ;). 

Pozdrawiam 
Natalia 


Komentarze

  1. Serce w kawałkach, w swoim stosiku mam pierwszą część. Również Raven czy też pierwsza pozycja wymieniona w tym poście wydają się nader interesujące. O czerwieni słyszałam skrajne opinie i nie prędko mi do niej . ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak słyszę skrajne opinie na temat książki to zwykle tym bardziej po nią sięgam...tak z ciekawości ;).

      Usuń

Prześlij komentarz