Zapowiedź nowej serii.

Przyznajemy się do tego z niebywałą lekkością i szybkością. Przy tym traktujemy ludzi, którzy to robią jak osoby nie potrafiące sobie znaleźć zajęcia lub bez życia towarzyskiego... przecież mogliby chociaż zrelaksować się nieco włączając telewizor.

Osoby, które lubią czytać często są postrzegane jako osoby, które z jakichś powodów są nieakceptowane społecznie lub się nudzą - dlatego uciekają w książki. 

saga o książkach, historia książki,

Jednak moim zdaniem twierdzenie, że książka to już nikomu niepotrzebny przeżytek lub coś czym zabija się nudę coraz bardziej mnie boli. Chcąc pokazać, że jest zupełnie inaczej postanowiłam zabrać Was w podróż w czasie, która ma na celu przybliżenie Wam piękno i sens książek a nie pisać Wam tylko i wyłącznie o konkretnych książkach z nadzieją, że kogoś z Was moje wypociny zainspirują. 


Uwielbiam sięgać po książki w papierowej formie i mam całkiem pokaźną domową biblioteczkę. Jednakże są ludzie, którzy twierdzą, iż ta wersja książki zostanie wyparta przez jej współczesne formy. Niektórzy dziennikarze, bibliotekarze i entuzjaści kompaktów spodziewają się, że zniknie zarówno papier, jak i druk, a wszelkie informacje będą udostępniane za pośrednictwem obrazów na ekranie. 


I być może tak się stanie, że za jakiś czas tradycyjna forma książek zostanie wyparta przez współczesną formę, która jest bardziej wygodna dla młodzieży (Czy młodzież nie czyta, bo nie ma (e)czytnika?) i tak jak wspomniałam wyżej miłośników kompaktów.

Jednak przez ostatnie 10 000 lat ludzkość rozwinęła sposoby przechowywania oraz przekazywania informacji, które głęboko zakorzeniły się w naszej podświadomości. To przywiązanie do papierowych książek znajduje odzwierciedlenie w moim osobistym życiu. I mimo tego, że już jakiś czas temu zaczęłam przekonywać się do e - bookow, to jednak właśnie papierową książkę zawsze będę darzyć najszczerszą miłością. 


Myślę, że papierowa książka będzie wydawana jeszcze przez wiele lat, bo liczę na takich "szaleńców" jak ja, którzy jeszcze długo będą po nią sięgać. 

Mam nadzieję, że zainteresuje Was ten cykl. 

Źródła: 

  • Zdjęciahttps://pixabay.com/
  • R. Cave i S. Ayad, "Historia książki. Od glinianych tabliczek po e - booki"

Komentarze