Ulubieńcy Czytaczy|Styczeń 2019

Jakieś 3 lata temu zaczęliśmy pisać o naszych ulubieńcach, ale jakoś później niestety nie pociągnęliśmy tej serii...postanowiliśmy jednak poprawić się w tej materii; zatem lecimy z naszymi ulubieńcami stycznia ;). 

Poniżej znajdziecie kanały na YT, które poleca Alicja: 

Ze swojej strony, jako sympatyka true crime, chciałabym polecić wszystkim, zainteresowanym zagadkami kryminalnymi, trzy kanały na You Tube.

Pierwszy z nich to kanał: Karolina Anna. Pojawiają się tu około dwudziestominutowe filmiki, opowiadające w większości o mniej znanych sprawach. Prowadząca jest bardzo sympatyczną dziewczyną, z nienagannym makijażem i miłą aparycją. Dlaczego wspominam o makijażu? Ponieważ, jeśli kogoś również ten temat interesuje,  także go tutaj znajdzie.



A wracając do spraw kryminalnych - są one doceniane przez widzów, głównie za przedstawienie ich w bardzo spokojny, rzeczowy sposób. Zawierają ciekawe szczegóły, ale nie emanują złą energią czy też nie chcą nas przestraszyć. Myślę, że filmiki te, można traktować jako dobry wstęp, do zagłębiania się dalej w omawiane tematy.


Drugi kanał to Przekartkowane. Jak nazwa wskazuje był, czy też jest, to kanał głównie książkowy, ale od jakiegoś czasu, autorka zaczęła skupiać się także na sprawach true crime. Moim zdaniem, bardzo dobrze, że tak się stało, gdyż ma ona bardzo fajny sposób opowiadania. 


Jej filmiki są już nieco dłuższe, około półgodzinne. Zawierają tym samym więcej szczegółów a także teorii. Autorka kanału jest bardzo miłą dziewczyną, która w pewnym momencie staje się niejako naszą znajomą, opowiadającą nam o kolejnej, zasłyszanej sprawie. Również bardzo serdecznie ją polecam, gdyż widać, że przygotowuje się ona do swoich filmików bardzo sumiennie.


Na koniec zostawiłam wisienkę na torcie. :) Myślę, że jest to jeden z popularniejszych, jeśli nie najbardziej popularny kanał dla sympatyków zagadek kryminalnych, na który w końcu każdy trafia. A mowa tu oczywiście o Stanowo.com


Jest on poświęcony  także w dużej mierze życiu w Stanach Zjednoczonych, gdzie mieszka prowadząca. Wiele spraw przedstawionych przez nią, dzieje się właśnie tam, jednak zdarzają się wyjątki. Prowadzącą jest przesympatyczna, zabawna dziewczyna o uroczym imieniu - Jaśmin. Na wizyty u niej trzeba przeznaczyć już więcej swojego czasu, gdyż filmiki trwają średnio 1,5 godziny.  Jednak kto był choć raz, ten wie, że to wcale nie tak dużo, jak się wydaje. Autorka kanału bardzo starannie przygotowuje się do każdej sprawy, skrupulatnie ją omawia, czasem w naprawdę drobnych szczegółach, co nadaje im wyjątkowości oraz dodaje szerszego kontekstu, dzięki czemu poznajemy sprawę niemal w całości. Stara się ona opowiadać o ofiarach a także sprawcach, zaczynając od początku ich życia, przechodząc przez kolejne etapy, aż do sprawy właściwej, z pełnym szacunkiem dla ludzi, o których opowiada. Jej zabawne, czasem ironiczne wstawki są już legendarne. Początkujących może zaskoczyć fakt, że w ostatnim czasie, filmy zmieniły formę i teraz prezentowane są raczej jako podcasty. Myślę, że kanał ten jest perełką wśród kanałów tego typu.

Każdy z nich jest na swój sposób wyjątkowy, każdy może nam ofiarować co innego. Żaden zainteresowany tego typu tematami, nie powinien być rozczarowany. :)


~*~

Jeżeli chodzi o mnie to ja zakochałam się w dwóch serialach: 

"Marcella"



Jest to serial kryminalny, którego główną bohaterką jest Marcella - detektyw Londyńskiej policji. Kobieta po przerwie wraca do pracy licząc na to, że dzięki niej przynajmniej na chwilę zapomni o swoich problemach. Poszczególne sezony są poświęcone konkretnej sprawie kryminalnej, o której dowiadujemy się więcej w każdym kolejnym odcinku. Dodatkowo coraz bardziej poznajemy główną bohaterkę oraz problemy, z którymi się spotyka.

Mnie ten serial wciągnął na tyle, że z dwoma sezonami uporałam się zaledwie w kilka dni, a finał drugiego sezonu sprawił, że nie mogę doczekać się kolejnego...

 "Broadchurch":



Na plaży w małym angielskim miasteczku zostają znalezione zwłoki chłopca. Miejscowa policja podejmuje śledztwo w związku z morderstwem. Jednak chyba nikt nie przypuszcza, jaki będzie jego finał. Okazuje się bowiem, że w małym miasteczku, w którym wszyscy się znają, pod powierzchnią dobrze funkcjonującej społeczności kryje się kilka tajemnic. 

Po ten serial sięgnęłam głównie dlatego, że gra w nim Dawid Tennant, którego możecie kojarzyć z roli w serialu "Doctor Who". Nie sądziłam, że ten serial mi się spodoba, ale o dziwo nie mogę się od niego oderwać i aktualnie kończę drugi sezon. 


Dzięki "Broadchurch" zakochałam się też w pewnej piosence: 



Myślę, że ta muzyka idealnie oddaje klimat serialu, który pokochałam nie tylko za całokształt, ale również za tą piosenkę i piękne kadry.

Oba seriale są według mnie dosyć specyficzne, ale właściwie lubię to w nich.  Zarówno jeden, jak i drugi znajdziecie na Netfix'ie. 

Z rzeczy do obejrzenia na Netflix'ie chcę Wam jeszcze polecić - "Dancing Queen". Jest to coś na kształt programu rozrywkowego albo reality. 



W centrum całej historii jest mężczyzna (Justin Johnson), który prowadzi szkołę tańca dla dzieci i młodzieży, a w dodatku - jest gejem i drag queen. Obejrzałam pierwszy odcinek z ciekawości, a później już popłynęłam...

Zaciekawiła mnie osoba Justina Johnson'a, który jest nietuzinkową osobą, a na naszym podwórku byłby bardzo kontrowersyjny. Wyobrażacie sobie w Polsce nauczyciela tańca, który jest gejem i drag queen, a rodzice o tym wiedzą? - co więcej lubią go i cenią za to jakim jest człowiekiem i nauczycielem oraz czego uczy swoją postawą dzieci? Mnie ciężko to sobie wyobrazić

Justin okazał się być dla mnie bardzo inspirującą osobą, która zmagała się z wieloma problemami w swoim życiu, ale mimo to osiągnęła sukces. 

Tak po prawdzie miałam w planach polecenie Wam jeszcze książki...ale patrząc na długość notki stwierdziłam, że poświęcę jej oddzielny post. Tym bardziej, że chciałabym wspomnieć jeszcze o jej ekranizacji. Tymczasem mam nadzieję, że znaleźliście coś dla siebie w naszych ulubieńcach. 

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. O, to przybij piątkę :D :) Ano, fajny kanał, super prowadząca :)

      Usuń
  2. Brakuje mi tu Niegedetyczny. przepraszam za literówkę jeśli takowa jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz w sumie to są nasi ulubieńcy, a co za tym idzie to bardzo subiektywne zestawienie.

      Usuń
  3. Przyznam szczerze, że nie spotkałam się wcześniej z tymi kanałami.
    Chętnie zajrzę ^^ Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zarówno kanały na YT, jak i seriale (o ile po nie sięgniesz) Ci się spodobają.

      Usuń
  4. Ja znam tylko Przekartkowane, które czasem oglądam. Jednak kryminały to nie do końca moja bajka, więc muszę mieć odpowiedni moment w miesiącu, aby się na nich skupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A my jakoś lubimy po nie sięgać. I chyba ten gatunek w naszej grupie jest dość uniwersalny i zawsze najchętniej o nim rozmawiamy - zresztą tak jak o fantastyce:)

      Usuń
  5. Żadnego z tych kanałów nie znam, ale chętnie na któryś zajrzę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz