"Oczy" I. Chmielewska

Książki dla mnie są nieodłącznym elementem mojego życia. Towarzyszą mi kiedy zdobywam wiedzę, relaksuję się, albo potrzebuję sobie z czymś poradzić. Dlatego też to książki są moim nieodłącznym elementem edukacji dzieci. 

"Oczy" Iwona ChmielewskaJednym z takich książkowych elementów, które przewijały się w mojej pracy są "Oczy" Iwony Chmielewskiej. 

Jest to publikacja, w której nie znajdziecie zbyt wiele treści cy ilustracji, albowiem całość opiera się na prostocie i minimalizmie. Jednak całość jest tak skonstruowana, że przekaz książki jest na prawdę łatwy w odbiorze, co umożliwia przystępne przekazanie dzieciom zagadnień związanych z niepełnosprawnością, jaką jest bycie niewidomym. Dzięki tej książeczce dzieciom będzie łatwiej zrozumieć fakt, że osoby niewidome mogą prowadzić w miarę normalne życie - mogą wykonywać codzienne czynności jak np. jedzenie, ale także kochać i być kochanym. 






Dodatkowo dzięki tej książeczce widząc dzieciaki będą mogły chociaż trochę zrozumieć jak wielkim szczęściem jest fakt, że widzą. 

"Oczy" to naprawdę bardzo wartościowa pozycja i chciałabym, żeby takich publikacji powstawało coraz więcej. Można wykorzystać ją nie tylko w pracy nauczyciela, ale również (a może przede wszystkim) do wspólnego spędzania czasu i rozmów z własnym dzieckiem. 

Ta książka znalazła się w mojej domowej biblioteczce już dawno i mam nadzieję, że nieraz ją jeszcze wykorzystam...

Komentarze

  1. Bardzo zainteresowałaś mnie tą książką. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna! Szczególnie dla osób, które pracują z dziećmi, albo mają swoje :)

      Usuń
  2. Dla mnie również książki są nieodłącznym elementem życia i wyposażenia torebki :p jednakże ta książka niezbyt wpasowuje się w mój gust czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak...akurat ta książka ma dość konkretne grono odbiorców:).

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że to raczej nie mój gust książkowy.
      Bardzo ciekawa recenzja ;)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Mój blog

      Usuń
    2. Myślę, że ta książka ma konkretny target wiekowy. Ja głównie używam jej w pracy ;)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa recenzja, a książka z fajnym przesłaniem :)
    http://naprawdenienazarty.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz