"Kłamstwo w związku. Odejść czy zostać?", L. Letessier

Z wykształcenia jestem pedagogiem i chętnie sięgam po książki chociażby trochę związane z tym co studiowałam. Dlatego też postanowiłam sięgnąć po "Kłamstwo w związku. Odejść czy zostać?" autorstwa Lisy Letessier, które zamówiłam  w księgarni internetowej

Autorka w swojej publikacji pokazuje źródła i konsekwencje kłamstw, zarówno tych bezpośrednich, jak i ukrytych. Poza tym w tej książce znajduje się również m. in. analizę psychologicznych mechanizmów kłamstwa w związku czy też informacje jak reagują okłamujący i okłamywani. 

Kiedy sięgałam po "Kłamstwa w związku" trochę bałam się tego, że dostaję do ręki kolejny poradnik, w którym otrzymam kilka banałów, o których wszyscy wiedzą rozciągnięte na kilkaset stron. Dodatkowo spodziewałam się dość tendencyjnego podejścia do tematu. Na szczęście żadna z moich obaw się nie spełniła, a autorka w swojej książce ukazała to, że kłamstwo czasem jest oznaką naszego przystosowania społecznego (gdy np. kłamiemy, aby nie urazić bliskiej nam osoby), a drobne kłamstewka potrafią nam ułatwić codzienne funkcjonowanie. Jednak pokazana jest też druga strona, ponieważ kłamstwa w dużych sprawach i nałogowe kłamanie w tych mniejszych może stać się sporym problemem i utrudnić nam chociażby relacje z innymi ludźmi. W każdym razie powyższa publikacja pozwala przyjrzeć nam się z bliska kłamstwu i mechanizmom, które mu towarzyszą. 

Myślę, że "Kłamstwo w związku" to dość dobra publikacja, chociażby dlatego, że uświadamia to kiedy kłamanie jest nawet społecznie dopuszczalne lub nie należy nim się zbytnio przejmować; a kiedy odkrycie kłamstwa jest już sygnałem do tego, że stało się (lub dzieje się) coś złego. Tą książkę polecałabym jednak szczególnie osobom młodym, które dopiero szukają odpowiedzi na pewne pytania oraz drogowskazów pomagających wyrobić sobie zdanie na pewne tematy. Osoby w moim wieku i starsze ta publikacja może nieco znudzić, chociaż z drugiej strony ja patrzę na tą książkę okiem osoby z pedagogicznym wykształceniem, więc to co dla mnie niekoniecznie jest jakieś odkrywcze, dla kogoś z Was może być bardzo ciekawe. W każdym razie zostawiam Wam tą książkę pod rozwagę, a tymczasem trzymajcie się zdrowo:). 

Natalia 

Więcej nowości znajdziecie  w TaniaKsiazka.pl

Komentarze

Prześlij komentarz