"Szklany mag", Charlie N. Holmberg.

"Szklany mag" autorstwa Charlie N. Holmberg to kolejna książka otrzymana z Taniaksiazka.pl. Jest to kontynuacja "Papierowego maga", o którym wspominałam Wam ostatnio i bardzo się cieszę, że mogłam te powieści przeczytać niemalże jednym ciągiem. 

W tej części serii Ceony Twill po raz kolejny musi zmierzyć się z niebezpieczeństwem oraz mroczną i potężną magią. Jednak tym razem stawka jest jeszcze większa, a młoda adeptka magii musi zrobić wszystko, co w jej mocy, aby uratować tych, których kocha. 

Od wydarzeń opisanych w "Papierowym magu" minęło kilka miesięcy. I po okresie względnego spokoju w życiu Ceony ponownie musi zmierzyć się z niebezpieczeństwem. Okazuje się bowiem, że są magowie, którzy chcą pomścić okrutną Wycinaczkę, z którą nastolatka musiała zmierzyć się, aby uratować życie swojego nauczyciela. 

~*~

Koniec roku chyba dla nas wszystkich jest dość intensywnym i czasem nawet stresującym okresem, w którym nie tylko przygotowujemy się do świąt, ale również rozliczamy się z wielu rzeczy. Dlatego w tym czasie lubię sięgać po lekkie i wciągające książki, które nie tylko mnie zrelaksują, ale również pozwolą mi na oderwanie się od codziennych obowiązków. Na szczęście "Szklany mag" skutecznie mi to umożliwił. 

Autorka oddaje w nasze ręce przewidywalną, ale ciekawą historię, którą przeczytałam szybko i z zainteresowaniem. A to dzięki temu, że ta opowieść jest dość prosta, a postacie nie są zbyt skomplikowane. Jednak prostota tej historii nie stanowi tu problemu, a jej wartością dodaną niewątpliwie jest ciekawie wykreowany przez Holmberg świat. W powieści dla dorosłych szukałabym jakiejś głębi czy wartościowego przekazu, jednak w tym przypadku jedyne czego szukałam to tylko i wyłącznie rozrywka, która nie będzie wymagała ode mnie dużego zaangażowania. Dlatego też jeżeli szukacie czegoś lekkiego, co na chwilę oderwałoby Wasze myśli od świątecznych przygotowań lub spotkań z rodziną to spróbujcie dać "Szklanemu magowi" szansę. O dziwo nie trzeba znać poprzedniej części, ponieważ autorka w trakcie fabuły przypomina czytelnikowi najważniejsze wydarzenia z poprzedniego tomu, które pozwolą się odnaleźć w tej historii tym, którzy z jakichś powodów sięgnęli tylko po tą część serii. Dlatego też nie musicie się specjalnie powstrzymywać jeżeli chcecie zacząć czytanie tego cyklu właśnie od "Szklanego maga"

~*~

Moim zdaniem autorka tej serii stworzyła całkiem przyjemny świat, w którym dość dobrze się odnajduję i zamierzam do niego wracać jeżeli pojawią się następne kontynuacje. Gdybym czytała tą serię będąc nastolatką na pewno byłabym w niej zakochana. Jednak teraz na "Szklanego maga" patrzę jako na dobrą książkę dla młodzieży, która dostarczyła mi rozrywki i pozwoliła odpocząć od codziennych obowiązków.

Tak w ogóle to jeżeli macie w rodzinie nastolatkę, która lubi czytać książki, a nie macie jeszcze dla niej prezentu pod choinkę to myślę, że zdążylibyście jeszcze kupić "Szklanego maga"

Komentarze