Ashlee Vance, "Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX"

Elon Musk jest człowiekiem, który wzbudza mój szacunek nie tylko tym co osiągnął, ale również tym co ma w planach. Ten dość specyficzny mężczyzna bardzo mnie intryguje i kiedy dowiedziałam się, że ukazała się jego biografia wiedziałam, iż po nią sięgnę. 


Od czasu do czasu w telewizji podłapuje jakieś informację na temat Elona Muska i głównie jego działalności związanej z kosmosem. 

Elon Musk uważany jest za wizjonera i geniusza - marzy o kolonizacji Marsa, a przynajmniej stworzenia podwalin pod nią. To tytan pracy, który równie dużo wymaga od swoich pracowników. 

Przyznam się Wam z ręką na sercu, że najbardziej interesowały mnie te fragmenty książki, które najbardziej dotyczą samego Muska - tego jaki on jest, jak myśli i jak dorastał. Schody zaczynały się w momencie, w którym autor biografii przechodził do spraw związanych z biznesami, których podejmował się Musk. Przez tą część książki przebrnęłam z trudem mimo tego, że znalazłam wiele ciekawych informacji. Często miałam wrażenie, że Ashlee Vance (autor pozycji), za bardzo skupia się na szczegółach, które są zbędne, albo wręcz się momentami powtarza. Dodatkowo wydaje mi się, że autor jest zafascynowany Muskiem i odnosi się do niego zbyt bezkrytycznie. Sama podziwiam tego człowieka, ale czytając jego biografię odniosłam wrażenie, że jest niemalże bogiem, a przecież ma on swoje wady...

Biografia Elona Muska mimo swoich wad sprawiła, że zyskałam lekkie wyobrażenie tego jakim człowiekiem jest wyżej wspomniany mężczyzna. Przede wszystkim dotarło do mnie to, że nie miał życia usłanego różami, jednakże jego ambicje, marzenia i wola walki sprawiły, że doszedł właśnie do tego miejsca, w swoim życiu, w którym jest teraz. Mam nadzieję, że za jakiś czas wyjdzie lepsza jego biografia, którą będę mogła przeczytać i skonfrontować swoją wiedzę o tym człowieku z innym spojrzeniem. 

Komentarze

  1. Ta książka nie wydaje mi się aż tak interesująca, żebym chciała ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz