Czytnik e - booków - moje doświadczenie.

Swoją przygodę z moim czytnikiem do e - booków rozpoczęłam kilka lat temu, kiedy jeszcze nowoczesne formy książek nie były tak bardzo popularne jak dzisiaj. Obecnie myślałam, że czytniki e-booków są na tyle oczywistym produktem na rynku, że już nie wywołują większego zainteresowania, dopóki nie wzięłam go na dyżur w pracy. 


Wywołał on lekkie zainteresowanie, więc pomyślałam, że również mogłabym napisać o nim tutaj. 

Czym jest czytnik do e - booków? 

Najprościej rzecz ujmując jest to przenośne urządzenie przeznaczone do czytania książek w wersji elektronicznej. Jest to taka osobista przenośna biblioteka, bo na tym urządzeniu mieści się całkiem sporo książek, więc nie ma problemu jeżeli chodzi, np. o dylemat dotyczący tego jaką książkę zabrać ze sobą w podróż. 

Z czym to się je? 

Mój model jest sprzed kilku lat, więc nie ma dotykowego ekranu i obsługuje się go przyciskami na ekranie i po bokach czytnika. Jego obsługa jest dość prosta i intuicyjna. Dodatkowo jeżeli chodzi o obsługę czytnika to należy pamiętać, że do jego używania musicie mieć nie tylko wygodne miejsce, ale również światło. Dzięki temu jest on bezpieczniejszy dla oczu niż chociażby tablet, albo komputer. Poza tym świetne jest to, że możecie sobie regulować rozmiar czcionki. Z tego co się orientuję są teraz modele, na których można czytać bez światła, ale podchodzę do nich z dystansem, chociaż może kiedyś po takowy sięgnę. Nie wiem jak jest teraz, ale mój czytnik nie miał w zestawie ładowarki lecz tylko kabel usb, więc weźcie to pod uwagę jeżeli będziecie kiedyś kupowali czytnik.Jednak moja ładowarka do telefonu świetnie sobie daje radę jeżeli chodzi o ładowanie. A skoro jesteśmy przy tym temacie, to pewnie jesteście ciekawi... 


ile wytrzymuje bateria w e-czytniku? 

Otóż moim zdaniem całkiem sporo. Nigdy nie mierzyłam tego z zegarkiem w ręku, ale jedno ładowanie powinno Wam spokojnie wystarczyć na przeczytanie 2 - 3 książek. Wiadomo, że jest to uzależnione od objętości czytanej przez Was książki jak również od tempa Waszego czytania. 

Dla kogo? 

Myślę, że czytnik e-booków to urządzenie, po które mogą sięgnąć zarówno dzieci, jak i dorośli - w tym seniorzy. Jest on na tyle łatwy w obsłudze, że nawet osoby starsze będą mogły spokojnie przeczytać każdą dowolną książkę - w końcu można sobie wybrać rozmiar czcionki, co ułatwia sprawę jeżeli mamy problemy ze wzrokiem:). 

~*~

Czytnik jest też genialnym rozwiązaniem dla osób, które mają mało miejsca w domu. Chociażby ja mieszkam w małym mieszkaniu i mam mocno ograniczoną przestrzeń jeżeli chodzi o możliwość przechowywania tradycyjnych książek. Dlatego też myślę, że z czasem czytnik będzie mi służył częściej, jak już na prawdę nie będę miała gdzie położyć kolejnych woluminów;). 


Czy to oznacza, że całkiem przerzucę się na e-booki? 

Szczerze mówiąc to nie wyobrażam sobie tego. Uwielbiam książki w tradycyjnej formie i nie wyobrażam sobie tego, żebym miała czytać tylko e-booki czy słuchać audiobooki. Papierowe książki mają w sobie jakąś magię i mam nadzieję, że nowoczesne formy książki nie wyprą tej tradycyjnej...a przynajmniej ja nie chcę tego doczekać. 

Komentarze

  1. Bardzo często czytam książki na czytniku i powiem szczerze,że czyta mi się szybciej, niż książkę tradycyjną. Jest to bardzo dobry sposób na to, aby mieć przy sobie mnóstwo książek, bez konieczności ich dźwigania. Lekkie, łatwe i przyjemne, choć to nie znaczy,że zrezygnowałam z książek tradycyjnych. Zazwyczaj czytam dwie książki jednocześnie. Jedną elektroniczną, drugą papierową.:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz