P. Lymbery. I. Oakeshott, "Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa."

"Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa." to kolejna książka, którą zamówiłam w księgarni internetowej. Zdecydowałam się m. in. właśnie na nią ze względu na to, że już od lat interesuję się tym jaki wpływ ma hodowla przemysłowa zwierząt na naszą planetę. Wprawdzie mam już pewną wiedzę na ten temat, ale do tej pory trafiałam na wiele starszych publikacji, więc kiedy pojawiła się okazja do przeczytania czegoś bardziej aktualnego z chęcią z niej skorzystałam. 

~*~

"Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa."  to świetna publikacja zarówno dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na temat ochrony środowiska i przemysłowego chowu zwierząt, jak również dla tych, które zdążyły już nieco wgryźć się w temat. W powyższej publikacji znalazłam sporo ciekawych i ważnych informacji dotyczących tego jaką drogę przechodzi mięso zanim znajdzie się na naszym talerzu. Jednych  rzeczy byłam już świadoma, a innych niekoniecznie. Najbardziej zainteresowały mnie te fragmenty o hodowli ryb, bo do tej pory nie udawało mi się znaleźć zbyt wiele informacji na ten temat. Zatem cieszę się, że sięgnęłam po tą książkę, ponieważ okazała się być świetną lekturą uzupełniającą wiedzę, którą już miałam. Jednak tak jak Wam pisałam po "Farmagedon..." może sięgnąć również (chociaż właściwie może przede wszystkim) osoba, która dopiero zaczyna interesować się tematem.

Z każdej kolejnej strony tejże książki wyłania się dość brutalny obraz tego jak traktowane są zwierzęta hodowlane w przemysłowej produkcji mięsa oraz jak bardzo to niszczy naszą planetę. Ten fakt już sam w sobie zniechęca do jedzenia mięsa, chociaż autorzy nie narzucają swoim czytelnikom całkowitej rezygnacji z jego spożywania, lecz podpowiadają dlaczego warto znacznie ograniczyć je w swojej diecie i na co zwrócić uwagę przy zakupie mięsa.

Moim zdaniem to bardzo ważne, że pojawiają się publikacje tego typu, ponieważ kształtują świadomość konsumencką. Kiedy kilka lat temu po raz pierwszy sięgałam po książki o tej tematyce przez wiele tygodni odrzucało mnie od mięsa i moim zdaniem ta publikacja ma podobną siłę rażenia.

"Farmagedon. Rzeczywisty koszt taniego mięsa" to książka, którą wypada znać jeżeli chce się być świadomym konsumentem, a zakładam, że każdy z nas do tego dąży. Poza tym myślę, że powinna to być obowiązkowa lektura dla studentów (chociaż dla uczniów szkół niższych szczebli również) - w sumie wszystkich kierunków, bo zakładam, że z etyką trzeba zmagać się niezależnie od tego co się studiuje. 

Zatem zostawiam Was z tą książką - sami zdecydujcie czy warto po nią sięgnąć. A jeżeli znacie inne książki o podobnej tematyce to dajcie znać w komentarzach, bo chętnie bym coś jeszcze przeczytała. 

Jeżeli zainteresowała Was ta książka znajdziecie ją wśród nowości z księgarni Taniaksiazka.pl

Komentarze