Christiane Dorion, "W sercu lasu. Wędrówka po lasach świata." | moja opinia

"W sercu lasu" to kolejna książka otrzymana z Taniaksiazka.pl. Zazwyczaj sięgam po książki dla dorosłych, jednak byłam bardzo ciekawa tej pozycji. Z jednej strony dlatego, że sama lubię książki o lesie i myślę, że warto uwrażliwiać dzieci na przyrodę, a z drugiej właśnie żeby zobaczyć, czego mogą się z niej dowiedzieć.
Mogę śmiało powiedzieć, że jeśli również ten temat jest Wam bliski, to ta książka nie zawiedzie ani Was ani Waszych dzieci. 

Na początku pozytywnie zaskoczyło mnie, jak ładnie jest wydana - na dobrej jakości papierze, więc idealnie nadaje się na prezent. Znajdziemy w niej wiele pięknych, kolorowych ilustracji, które na pewno przyciągną uwagę także młodszych dzieci. 


Z kolei te starsze, które potrafią już czytać, zaciekawi wiele ciekawostek. Dzięki temu oraz pięknej oprawie, nie będzie się ona kojarzyć z kolejną nudną i obcą książką, ale będzie ciekawą podróżą do leśnego świata. 


Dzięki bogatym obrazkom i opisom, dziecko pozna wiele drobnych rzeczy, składających się na życie w lesie. Zobaczy go z innej perspektywy, zwróci uwagę na te drobiazgi, które wcześniej może pomijało lub nie wiedziało, co oznaczają. 


Rodzice czy inni opiekunowie, mają szansę także aktywizować dziecko, zabierając je na wycieczki do lasu, parku czy w okolice domu, z książką lub po jej przeczytaniu, pytając na co zwróciło uwagę, czy wie, jakie drzewa rosną w otoczeniu. Książka podpowiada jak rozpoznać różne gatunki drzew, jakie zwierzęta można spotkać, jak las zmienia się na przestrzeni roku. 


Dzięki tej książce, dziecko będzie mogło dowiedzieć się więcej także o lasach tropikalnych i żyjących w nich zwierzętach. 

Osobiście bardzo cieszy mnie, że porusza się także tematy związane z ekologią, dotyczące tego jak dbać o las, czy jak posadzić drzewo. Zwrócenie uwagi najmłodszych i uczenie ich wrażliwości na wspólne dobro, jakim jest dbanie o środowisko, jest dla mnie bardzo ważnym elementem oraz dodatkowym atutem książki. 

Podsumowując - książkę bardzo mocno polecam, zarówno dla maluchów, jak i starszych dzieci. Jest pięknie wydana, ciekawa, zachęca do własnego odkrywania przyrody wokół siebie oraz dbania o nią. Poza tym jak już wspomniałam jest idealna na prezent. Osobiście jestem nią zachwycona, zaskoczyła mnie ona bardzo pozytywnie. Polecam ją serdecznie. 


Komentarze

Prześlij komentarz