Kim są Stalowi Czytacze?

Stalowi Czytacze powstali z miłości do książek i potrzeby dzielenia się spostrzeżeniami o przeczytanych publikacjach i powieściach. Kiedy wychodziłam z propozycją powstania takiej grupy nie spodziewałam się, że pomysł od razu się przyjmie, a co dopiero przetrwa tyle lat i moje dłuższe nieobecności w mieście czy nawet kraju. Jednak okazało się, że wciąż funkcjonujemy - mimo tego, że pierwotny skład nieco już się wykruszył. 


Kim są i co robią Czytacze? 


Stalowi Czytacze to nieformalny dyskusyjny klub moli książkowych, który skupia ludzi ze Stalowej Woli i okolic. Jeszcze rok temu dość regularnie spotykaliśmy się, by rozmawiać o książkach i zaczęliśmy realizować projekty, które siedzą nam w głowach - niestety w wyniku tego co się dzieje na świecie to co mogliśmy przenieśliśmy do Internetu, a reszta czeka na spokojniejsze czasy. Dlatego też jako koordynator Czytaczy robię co mogę, żeby ożywić nie tylko naszego bloga, ale przede wszystkim naszą grupę na Facebooku i FanPage. Zatem jeżeli jesteście nas ciekawi to znajdziecie nas na FB wpisując w wyszukiwarkę tego portalu frazę Stalowi Czytacze



To co nieustannie fascynuje mnie w naszej grupie to, to, że na spotkaniach rozmawiamy nie tylko o książkach, ale również o filmach, serialach i innych dziedzinach sztuki. Poza tym potrafimy spotykać się w różnych miejscach, a na zorganizowanie spotkania czasem wystarczy nam kilka koców i kawałek zadbanego trawnika. Stalowi Czytacze to dla mnie przede wszystkim ludzie. Razem potrafimy nie tylko organizować spotkania skupione wokół książek czy kultury, ale również świętować i bawić się. Dodatkowo często okazuje się, że łączy nas dużo więcej niż zamiłowanie do literatury, sztuki czy kultury w ogóle. Ze zdziwieniem często odkrywam, że z poszczególnymi Czytaczami łączą mnie podobne poglądy i spojrzenie na świat. :)

Kto tworzy bloga? 

Jeżeli chodzi o prowadzenie bloga to aktualnie zajmuje się nim 2 osoby. 

Ja czyli Natalia - koordynatorka i pomysłodawczyni Stalowych Czytaczy. Książki są na tyle ważnym elementem w moim życiu, że lubię otaczać się ludźmi, którzy też czytają. Dzięki Czytaczom nie tylko mam z kim dzielić swoje zainteresowania, ale również poznaję wspaniałych ludzi, których bez prowadzenia tej grupy nie miałabym szansy poznać. Czytam prawie wszystko, ale najchętniej książki podejmujące ważne społecznie tematy, fantastykę, reportaże, literaturę piękną i klasyczną oraz literaturę popularnonaukową i książki z nurtu steampunk jak również nawiązujące do wiktoriańskiej Anglii. Z wykształcenia jestem pedagogiem i kryminologiem.



Alicja -  jedna z członkiń grupy, która jest tu od kilku lat. Lubi spotykać się i dyskutować o książkach, wynajdywać w nich ważne społecznie aspekty, wplatając je w rozmowę, by tym sposobem poznać tak punkt widzenia innych członków, jak i znaleźć kolejne, ciekawe pozycje do przeczytania. Nie tylko książkolub ale i kawoholik. 


Jeżeli chcecie nas wesprzeć to możecie to zrobić poprzez aktywność w komentarzach na blogu oraz aktywność na naszym FanPage Stalowi Czytacze. To na pewno doda nam motywacji do dalszego działania. 

Komentarze

  1. Świetnie, że tworzycie takie miejsce w sieci. Chętnie do was zaglądam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.:) Mam nadzieję, że będziemy je tworzyć jak najdłużej.

      Usuń
  2. im więcej "czytaczy" tym lepiej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super inicjatywa, będę do Was zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak myślisz. :) I zapraszamy regularnie, mam nadzieję, że będziesz czuła się tu dobrze.
      Pozdrawiam
      Natalia

      Usuń
  4. Wspaniale, że tworzycie takie miejsce i tyle w Was energii i zapału. :) Aż zapragnęłam mieszkać w Stalowej Woli. :D Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, że wciąż działamy, bo tak jak pisałam to w ogóle nie marzyłam o tym, że tyle lat będziemy się spotykać w Czytaczowym gronie.:)

      Usuń
  5. Im więcej czytaczy tym lepiej. Świetna inicjatywa :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Im więcej tym lepiej ;) Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę. :) I mam nadzieję, że nasza grupa będzie się rozrastać.
      Pozdrawiam
      Natalia

      Usuń
  7. kryminologiem? To ciekawe. A lubisz czytać kryminały? Bo ja przez 17 lat pracowałem (i po COVIDzie pewnie znowu będę) jako dziennikarz kryminalny (sądowe reportaże, dziennikarstwo śledcze). I Ci rzeknę, że dwa kryminały rocznie, to max co jestem w stanie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po kryminały sięgam rzadko, ale lubię takie wątki w książkach. Tak w ogóle jeżeli już sięgam po coś związanego z kryminologią lub kryminalistyką to są to raczej naukowe opracowania. Jakoś tak mam, że mnie to fascynuje, chociaż podobno to mało kobiece. :D
      Pozdrawiam
      Natalia

      Usuń

Prześlij komentarz