"The Atlas Six. Wiedza zabija", Olive Blake

Uwielbiam historię w klimacie dark academia i cieszy mnie to, ze na naszym rynku wydawniczym jest coraz więcej tego typu powieści. Dlatego też jakiś czas temu sięgnęłam po "The Atlas Six. Wiedza zabija", które jak mi się wydawało, powinno idealnie wpisać się w moje aktualne gusta czytelnicze. 

W powyższej powieści znajdziecie historię o sześciorgu kandydatów, z których tylko pięcioro zostanie wybranych do tajemniczego Towarzystwa Aleksandryjskiego. W "The Atlas Six" nie tylko śledzimy to do czego są w stanie posunąć się kandydaci do Towarzystwa, ale również poznajemy ich historie oraz zdolności, które każdy z nich ma - bo jak się okazuje każdy z nich włada magią. 

Towarzystwo Aleksandryjskie jest najlepszym na świecie, tajnym stowarzyszeniem magicznych naukowców i opiekunów utraconej wiedzy największych cywilizacji starożytności. Raz na jakiś czas poszerza swoje grono o nowe osoby, a ci, którym uda się znaleźć miejsce w jego szeregach zapewnią sobie życie w bogactwie, władzy i prestiżu wykraczającym poza ich najśmielsze marzenia.

~*~

Jak już wspomniałam uwielbiam historie osadzone w klimacie dark academia - urzeka mnie w nich tajemnica; postaci, które są skupione na nauce i rozwoju; nawiązania do starożytnych cywilizacji oraz kultur; a także wszelakie nawiązania do różnego rodzaju mitów i zagadek z przeszłości. Dlatego też "The Atlas Six. Wiedza zabija" wydawało mi się idealną powieścią dla mnie. I na początku faktycznie myślałam, że jest to coś co zostanie ze mną na dłużej. Jednakże dość szybko okazało się, że książka jest po prostu nudna i niewiele wnosi do mojego życia. Nie umiałam się zżyć z żadnym z bohaterów i jakoś nic mnie nie zainteresowało, ani mną nie wstrząsnęło. A, że tę książkę czytałam jeszcze w zeszłym miesiącu to mogę już powiedzieć, że niestety zaczynam o niej zapominać...

Szkoda, że tak się stało, bo miałam nadzieję, że będę mogła polecić tę książkę nie tylko Wam, ale także moim znajomym. 

Komentarze

  1. Szkoda, że książka nie okazała się tak ciekawa, jak myślałaś. Też ostatnio polubiłam się z klimatem dark academia i zastanawiałam się, czy nie kupić tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz