"Legenda", S. Garber

"Legenda" autorstwa Stephanie Garber to kontynuacja magicznej opowieści rozpoczętej w pierwszym tomie serii. Fabuła książki jest pełna intryg, tajemnic i niebezpieczeństwa, co sprawia, że czytelnik nie może oderwać się od lektury. Autorka świetnie potrafi budować napięcie i zaskakiwać czytelnika zwrotami akcji.

Główną bohaterką "Legendy" jest Tella, która staje w obliczu nowego wyzwania, mającego odmienić jej życie raz na zawsze. Cała historia toczy się w magicznym świecie Caravalu, gdzie nic nie jest takie, jak się wydaje, a wszelkie decyzje mają znaczenie i konsekwencje.

Mimo że postacie w książce są moim zdaniem nieco bardziej złożone niż w poprzednim tomie, wciąż brakuje im tej głębi i barw, które sprawiłaby, że historia stałaby się bardziej wiarygodna i emocjonalnie angażująca. Poszczególni bohaterowie postrzegają świat i życie w zerojedynkowy sposób, co mnie osobiście drażniło. Jednak mając świadomość, że ta seria jest utrzymana w baśniowym klimacie mogłam to zrozumieć i tolerować. Niewątpliwie Garber wciąż potrafi wciągnąć czytelnika w świat pełen magii, intryg i niebezpieczeństwa, co sprawiło, że trudno było mi oderwać się od tej historii. 

Jestem również mile zaskoczona postacią Moira - Księcia Serc. Niestety nie mogłam przeżałować tego, że jest go tak mało, bo polubiłam tego aroganckiego i bezczelnego mężczyznę. Jego mroczna natura i walka w kuluarach o władzę sprawiły, że stał się jedną z najbardziej interesujących postaci w całej historii.

Mimo pewnych mankamentów, "Legenda" zdecydowanie podobała mi się bardziej niż pierwszy tom serii. Historia była porywająca, a świat zbudowany przez autorkę po prostu zachwycający. Poza tym w końcu poznaliśmy tytułowego Legendę - o ile naprawdę to był on. Polecam tę książkę wszystkim miłośnikom fantastyki i magicznych opowieści, które przenoszą czytelnika w zupełnie inny świat.

Natalia

P. S. O pierwszej części tej serii możecie przeczytać na naszym blogu w notce: "Caraval", Stephanie Garber

Komentarze

Prześlij komentarz