Hygge - klucz do szczęścia.

Hygge to ostatnio bardzo popularny temat. Książki dotyczące tego zjawiska podbijały ostatnio internety. A ja zewsząd atakowana słowem hygge postanowiłam sięgnąć po książki z tym słowem w tytule.
Hygge to podobno jedno z najpiękniejszych duńskich słów. To określenie na uczucie szczęścia, ciepła, komfortu i bezpieczeństwa. 

Duńczycy to najszczęśliwszy naród na świecie, a Meik Wiking przybliża nam duński przepis na szczęście, którym jest filozofia hygge. Duńczycy cieszą się z drobnostek, żyją wolniej i spędzają dużo czasu z bliskimi. Bo w końcu szczęście to radość z małych rzeczy!

"Hygge. Klucz do szczęścia" to małych rozmiarów książeczka, po której jednak spodziewałam się dużo więcej niż podsumowania tego co i tak już wiem oraz paru zdjęć. Ta pozycja może i przybliża nam hygge, ale szczerze mówiąc liczyłam na dużo większą dawkę inspiracji. Myślę jednak, że ta książeczka szybciej trafiłaby do nastolatek, dla których byłaby niezłą dawką inspiracji.

Mam nadzieję, że druga książka o tej tematyce bardziej wprowadzi mnie w temat i okaże się bardziej inspirująca. 

Komentarze