Baśnie opowiedziane na nowo.

 Hej, 

jakiś czas temu na jednym z blogów (niestety nie pamiętam już u kogo) zobaczyłam notkę, w której autorka polecała książki z określonym motywem. Ten pomysł wydał mi się bardzo ciekawy, więc postanowiłam zainspirować i stworzyć serię notek, w której będę polecać Wam książki z konkretnym motywem lub w jakimś klimacie (np. dark academia). 

Dzisiaj chciałabym Wam polecić baśniowe książki. Będą to powieści utrzymane w baśniowym klimacie, nawiązujące do konkretnych baśni lub takie, które wręcz je analizując. A zatem zaczynajmy. 



Baśnie opowiedziane na nowo: 

  1. "Dawno, dawno temu...we śnie. Mroczna baśń", L.Braswell, - inspirowana "Śpiącą królewną"
  2. "Cinder", M. Meyer, - "Kopciuszek", 
  3. "Scarlet", M. Meyer, "Czerwony kapturek",
  4. "Cress", M. Meyer, "Roszpunka"
  5. "Winter", M. Meyer. - Królewna Śnieżka, 
  6.  "Ucieczka z krainy czarów. Prawdziwa historia Królowej Kier"Elisa Puricelli Guerra
  7. "Alicja", Ch. Henry,
  8. "Marzycielki", Jessie Burton,
  9. "Baśnie braci Grimm dla dorosłych i młodzieży", P. Pullman (red.),
  10. "Baśnie wybrane braci Grimm"
  11. "Baśnie Brada Beedle'a"

Baśniowe klimaty, czyli historie utrzymane w baśniowej konwencji lub mające motywy ze znanych baśni: 

  1. "Niedźwiedź i słowik", K. Arden
  2. "Caraval", Stephanie Garber, 
  3. "Ocean na końcu świata", Neil Gaiman, 
  4. "Gwiezdny pył", Neil Gaiman, 
  5. "Nawia" - zbiór słowiańskich opowiadań, 
  6. "Baśnie na wygnaniu.", B. Willingham i in. 
  7. "Baśnie. Folwark zwierzęcy", B. Willingham i in. 
  8. "Ostatnie życzenie", A. Sapkowski, 
  9. "Miecz przeznaczenia", A. Sapkowski.
Psychologiczna perspektywa: 
  1. "Królewicz Śnieżek. Baśniowe stereotypy płci."A. Suchowierska, W. Eichelberger, 
  2.  "Bajki rozebrane", K. Miller, T. Cichocka

Na chwilę obecną to tyle. Te książki, o których pisałam tu lub na swoim osobistym blogu macie podlinkowane. I dajcie znać czy jesteście ciekawi innych książek, które mają w sobie coś z baśni lub je analizują - wtedy będę miała większą motywację do tego, żeby częściej sięgać po takie historie. Poza tym tworząc ten post zorientowałam się, że nie wspominałam Wam, o "Bajkach rozebranych", a to jedna z najważniejszych dla mnie publikacji. 

Dajcie znać czy chcecie notkę o tej książce. Wtedy postaram się do niej wrócić i nieco o niej opowiedzieć. 

Mam nadzieję, że moja notka okazała się być przydatna. Tak sobie myślę, że jeżeli się przyjmie to będę tworzyć więcej podobnych postów, które będą zbierać w kupie książki z określonym motywem/klimatem, które przeczytałam. Póki co zostawiam Was z powyższymi odnośnikami do innych tekstów. 

Natalia

Komentarze

  1. Myślę, że to bardzo ciekawy pomysł. A baśniami interesuje się niemal każdy z nas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zestawienie - wiele tytułów znam, ale niektóre jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Baśnie i ich retellingi są fascynujące, choć do tej pory te drugie poznawałam głównie w wersjach filmowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł na post. Lubię takie klimaty w książkach, więc na pewno się zainspiruję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Podobało mi się Twoje unikalne podejście do tematu. Pisz dalej – masz do tego talent!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz